zondag 23 oktober 2011

Kerk

Naar de kerk gaan is hier echt super groot.
Ik ga hier elke week naar de kerk. Dat is hier heel erg normaal. Iedereen gaat hier van jong tot oud.
Bij mijn de familie waar ik eerst was was kerk niet echt speciaal, het koor was niet echt geweldig ( zongen ook vals enzo XD ).
De kerk waar ik nu heen ga is echt beter. Is een mooie kerk, echt old fashion.
De eerste keer dat ik daar heen ging was ik echt heel erg verbaasd. Het is een best grote kerk en het zat stamp vol.
De zang was echt heel goed, maar vooral het speciale vond ik dat je echt kon zien dat de mensen er echt hoop zochten.
Ik keek een beetje rond tijdens die mis en ik zag echt dat de mensen echt om hulp vroegen, de meeste zongen mee en het leek ook echt alsof ze er kracht van kregen.
Hier in de kerk hebben ze ook allemaal banken en ze zitten dan ook echt heel vaak op hun knieƫn.
Als ze binnen komen Buigt iedereen.
Het maakte me echt heel erg denken aan het verschil van geloof hier en in Europa en Nederland
Ik vond het gewoon heel erg speciaal hoe de mensen hier zo erg om hulp vragen in de kerk. Ook met de krisis enzo. want hier zijn wel wat mensen die het best moeilijk hebben met geld binnen krijgen.


Zelfs voor een football wedstrijd bidden we allemaal dat er niemand gewond raakt en om hulp enz.


.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten