zaterdag 19 november 2011

Herten vlees

Zoals jullie waarschijnlijk weten kan je hier in Amerika jagen. Dat hebben we dan ook gedaan.
Ik heb 1 weekend met Matthew ( We noemen hem Matt) gejaagd. En het is echt leuk we hebben een aantal herten gezien, maar ze waren jammer genoeg nogal ver weg dus Matt schoot mis.
Het is ook best spannend. Hopen dat je wat ziet en dan zie je wat en dan mag je er gewoon op knallen met een Shotgun. (hahaha ja dat kunnen wij, Nederlanders natuurlijk niet voorstellen XD)
Dat was dus erg leuk en een speciale ervaring.
Het weekend daarop ging Matt met zijn oom meer noordelijk jagen. Hij ging naar het noorden omdat dat een rifle zone is. Daar mag je dus met snipers op de herten schieten. Ik was daar niet mee naar toe gegaan omdat ik niet echt veel te doen zou hebben.
Matt zag dat weekend geen herten, maar hij had wel ongeveer 30 pounds herten vlees mee naar huis gekregen van zijn oom die wel een hert had geschoten voor dat weekend.
Dat heb ik dus met Cindy op woensdag avond 16 november in stukken gesneden en we hebben er jerky van gemaakt. Dat is net zoiets als bifi. Die snacks die je bij het tank station enzo kan kopen.
En het is LEKKER wow. Lekker knapperig en mmmmmm.... het is echt super lekker. lekker gekruid ook.
En we hebben ongeveer 30 pounds ( dat is zegmaar 13 tot 15 KG vlees)
Ik heb natuurlijk ook wat foto's gemaakt van het vlees.








JA JA, aan het koken XD

1 opmerking:

Ans Meertens zei

He Oscar,

Wat 'n foto's, super. Ik heb 'n goed idee waar je nu woont. Wat '
n geluk voor je dat er 'n ander gezin voorhanden was.
Succes, groetjes Ans

Een reactie posten